Loader
  • Bästa Pris
  • Snabba leveranser
  • Handla direkt utan konto
Banner

-46 % REA

Lägg i önskelista
Finns i önskelista

Handknuten Persisk matta Gabbeh Shiraz Ull Brun/Creme 71x138cm

art.nr: 750558


[]
false
2 815 kr
5 215 kr
Du sparar: -2 400 kr

Specifikation

Varumärke Övriga varumärken
EAN-kod 735011500194
Typ Gabbeh
Material Ull
Färg Flerfärgad
Tjocklek 20 mm
Storlek 71 x 138 cm
Längd 138 cm
Bredd 71 cm
RugType High pile
Area I Kvadratmeter 0.98

Beskrivning

Handknuten Persisk Matta Gabbeh Shiraz Ull Brun/Creme 71x138cm

GABBEH
Gabbeh är handknutna persiska mattor som framförallt kännetecknas av sina enklare abstrakta mönster och större tjocklek vilket gör de mycket behagliga att gå på. Gabbeh-mattor knyts för hand av ull med lägre knuttäthet, lång lugg och en mycket mjuk yta. Ibland kan mattorna vara så tjocka som 2,5 cm vilket gör de avsevärt tjockare än andra persiska mattor. Om garnen färgas görs det alltid med naturliga färgämnen vilket ger mattorna deras mjuka och behagliga färgnyanser. Den enklare mönsterformgivningen är lekfull till sin karaktär med dekorativa rektangulära föremål (som ofta föreställer djur) och stora öppna geometriska färgfält. Ofta används röda och gula färger och tack vare användningen av naturliga färgämnen och den lösare knutningen varierar färgtonen över mattan. Det gör att varje matta (även enfärgade mattor) får unikt vackra färgskiftningar och en livfullhet som gör de enkla att inreda med.

Från staden Shiraz i sydvästra Iran kommer mattor som knuts utifrån regionens traditionella tillvägagångssätt. Färgas ullgarnet görs det alltid med naturliga växtämnen vilket resulterar i dämpade vackra färgtoner. Shiraz-mattor passar ofta mycket bra in i skandinavisk inredningsdesign tack vare sina mjuka färger och rustika hantverkstradition.

Derrisull och örtfärgämne
Ursprung: Iran, Shiraz
Varp: Ull
Lugg: Ull
Ålder: 0-20 år
Knuttäthet: 160000

Bli först med att recensera denna produkt!

Skriv en recension

Betyg *

Produktfråga

Ställ din produktfråga i formuläret nedan.

Vanliga frågor

F: Vad har ni för returvillkor?
S: Vid åberopande av ångerrätt, öppet köp eller byte ska detta anmälas till kundtjänst inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Observera att alla produkter inte går att returnera (t.ex. måttbeställda produkter). Läs mer om hur du går tillväga och vad som gäller vid returer i våra Köpvillkor.

F: Hur snabbt får jag svar?
S: Vi har som ambition att du alltid ska få svar inom 24 timmar.

F: När levereras mina varor?
S: Leveranstiden varierar beroende på om det är en lagervara eller beställningsvara. Den beräknade leveranstiden som står angivet under våra produkter förutsätter därmed att varan finns i lager och kan skickas omgående. Om de produkter du beställt skickas från olika leverantörer kan leveranstiden även variera något mellan de olika varorna. Så fort vi fått en bekräftelse på din beställning från leverantören får du ett mail med den beräknade leveranstiden för just din beställning. Om leveransen skulle vara försenad så kommer vi att meddela dig och med ett uppdaterat leveransbesked. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening om varan ännu inte skickats från leverantör (obs! gäller inte specialbeställda produkter).

F: Vad gör jag om varan är skadad vid leverans?
S: Vid synlig transportskada på emballage eller produkt ska detta noteras på fraktsedeln tillsammans med transportören innan du kvitterar varorna. Använd inte produkten utan kontakta omgående vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Vid dold transportskada, dvs. skador som kan upptäckas först vid uppackning, ska det anmälas inom skälig tid efter det att du mottagit varorna.

Vid anmälan av både synliga och dolda transportskador, skicka foton samt en beskrivning av skadan tillsammans med ditt ordernummer till vår kundtjänst. Behåll alltid den skadade varan tills det att du får vidare instruktioner från oss. Använd eller montera aldrig den fraktskadade produkten. Läs mer om vad som gäller för transportskador i våra köpvillkor.

F: Hur gör jag om jag behöver reklamera en vara?
S: 
Vid reklamationer gäller konsumentköplagen, vilket innebär minst 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Vissa av våra produkter har längre garantitid än 1 år. För aktuella garantivillkor för produkten du vill beställa är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst . Vid produktfel som täcks av garantin byter vi ut varan alternativt skickar den för besiktning och reparation vid tillverkarens serviceställe. Vid misstänkta produktfel skall reklamationen göras före montering/användning av produkten. Vi vill ha din reklamation skriftligen via vårt ärendesystem, skapa ärende här. Läs mer om villkoren som gäller vid reklamationer och hur du går tillväga i våra köpvillkor. 

Varumärke

Övriga varumärken

Hos oss hittar du alla typer av produkter för städning, avfallshantering, hushåll och kontor. Låga priser och snabba leveranser.

Din varukorg

0 produkt

Subtotal (inkl. moms) 0,00 kr

Till Kassan
Betala säkert hos oss

Din produkt är tillagd

×